Buenos Aires, Argentinië: Het Parijs van het Zuiden

Buenos Aires, het Parijs van het Zuiden

Met het vliegtuig vanuit Córdoba, Argentinië kwamen mijn reisgezel ik aan op de luchthaven van Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië. Dat is er duidelijk aan te zien. We stapten in een taxi en deze bracht ons naar onze verblijfplaats. Mijn eerste indruk van de stad was overweldigend. Wat een imposante stad, geen wonder dat het ‘het Parijs’ van het Zuiden genoemd wordt.

Wegen van wel 10 rijvakken of meer, immense boulevards, monumenten zo hoog als huizen,…Nog een andere eerste indruk: Het is snikheet in Buenos Aires, zeker in de zomer! Laat op de avond kwamen we aan in ons hostel, dus besloten we maar om ons bed in te duiken.

Even kort over mezelf…

Voor wie mij nog niet kent. Mijn naam is Jaro. Ik schrijf mijn persoonlijke reiservaringen neer op deze reisblog (die bestaat uit ervaringen van héél wat reizigers). Graag deel ik je mijn bevindingen over Buenos Aires. Hopelijk kan het je inspireren.

Inhoud

Buenos Aires, mijn persoonlijke ervaringen

Tien dagen zouden we in Buenos Aires verblijven, waaronder de overgang van het jaar 2016 naar 2017. Genoeg tijd dus om deze grootse stad te ontdekken.

Ik ben een grote voetbalfan en één van de dingen waar ik aan denk bij het horen van Buenos Aires, zijn de Boca Juniors. Een grote naam in het Zuid-Amerikaanse voetbal, DE club waar superster Diego Maradonna zich ontwikkelde als voetballer.

We namen een bus naar het stadion en eenmaal aangekomen, kochten we een ticketje voor de stadiontour. De rondleiding was niet naar verwachting. Het stadion is oud, de kleedkamers zijn niet modern, klein,… Hieraan zie je toch nog altijd dat Argentinië een ontwikkelingsland is, ondanks al de rijkdom die de stad Buenos Aires uitstraalt.

La Boca

Na de rondleiding slenterden we even rond in de nabijgelegen barrio of wijk ‘La Boca’. Heel mooi vanwege haar kleurrijke huizen, gezelligheid, tavernes,…

Om een lange dag af te sluiten besloten mijn reismakker en ik om een ‘lomito’ te gaan eten. Dit is een sandwich die bekend is in heel Argentinië. Op elke hoek is wel een restaurant of een bar te vinden waar ze deze heerlijke sandwich verkopen. Zeker een aanrader om te proberen en zeker ook betaalbaar! Hierna zochten we ons bed op.

Reserva Ecológica de Buenos Aire

Buiten een grote voetbalfan, ben ik eveneens een natuurliefhebber. Op het eerste zicht heeft Buenos Aires niet veel te bieden op dit vlak. Grote flatgebouwen, pleinen, gigantische boulevards,… maar amper natuur.

Ik besloot dan om research te doen op het internet en vond er een natuurreservaat genaamd, ‘Reserva Ecológica de Buenos Aires’, oftewel ‘Ecologisch reservaat van Buenos Aires’.

Vroeg op de ochtend besloten mijn compagnon en ik om onze tocht aan te vangen. Een grote wandeling van 12 tot 15 kilometer in de bakkende zon, die ons eerst naar de wijk ‘Puerto Madero’ bracht, een buurt voor de meer welvarende mens. Oorspronkelijk was dit een havenbuurt, maar tegenwoordig niet meer. Hier vind je alle grote hotels terug, luxueuze restaurants, musea,…

Natuurlijk is er ook een McDonald’s, moest je budget niet zo groot zijn. Indrukwekkend om al deze luxe eens te zien, maar om eerlijk te zijn is deze buurt niet aan mij besteed. We zetten onze tocht verder richting het natuurreservaat.

Na een uur tot anderhalf uur te wandelen kwamen we eindelijk aan, uitgedroogd door het snikhete klimaat. Na ons terug te hydrateren, betraden we het reservaat. We maakten er een prachtige wandeling. Onderweg zagen we mooie planten, bloemen en verscheidene soorten vogels.

Op het einde van het park stootten we op een prachtig uitzicht, ‘El Río de la Plata’. Een immense rivier, die wel lijkt op een zee. Een echte aanrader om te gaan bezichtigen! We hadden nog een lange weg terug voor de boeg, dus besloten we om terug te keren naar het hostel. Een lange weg in de brandende zon, maar het was absoluut de moeite waard.

Even tussendoor….

Even tussendoor meegeven dat er momenteel erg mooie aanbiedingen zijn op volgende bestemmingen.
Goedkope Last Minutes Canarische eilanden Op zoek naar de mooiste last minutes voor de Canarische Eilanden? Dit aanbod moet je gezien hebben!Bekijk nu »
Goedkope Last Minutes Fuerteventura Uitzonderlijke last minutes naar Fuerteventura. Een bestemming die je moet gezien hebben!Bekijk nu »
Goedkope Last Minutes Lanzarote Ontdek de ware pracht van Lanzarote. Kom tot rust en geniet!Bekijk nu »

Nieuwjaar vieren in Buenos Aires (Uitgaansmogelijkheden)

De volgende dag was het oudjaar 2016. We besloten om er een luie dag van te maken en onze krachten te sparen voor de zware avond / nacht die gegarandeerd zou volgen. Wanneer de avond viel, trokken we naar de buurt ‘Palermo’. Dit is dé uitgaansbuurt van Buenos Aires. Hier vertoefden we tot de vroege uurtjes. Als je van feesten en discotheken houdt, raad ik je zeker aan om naar deze buurt af te reizen.

Het hoogtepunt van Buenos Aires: Colonia del Sacramento

Het absolute hoogtepunt van mijn trip naar Buenos Aires was de laatste dag. Mijn reisgenoot en ik waren het erover eens dat we wel genoeg gezien hadden van Buenos Aires en hadden ergens opgevangen dat men een ferry kan nemen maar Uruguay. We trokken naar de opstapplaats en via een boottocht van 2 uren over de Río de la Plata kwamen we aan in Colonia del Sacramento, een koloniaal stadje aan de kust van Uruguay.

Colonia-del Sacramento

Het is een oud stadje met allerlei oude kerken, ruïnes, gezellige restaurants en bars,… ideaal voor een rustige dag weg van de drukte van Buenos Aires. Toen de avond viel, keerden we met de laatste ferry terug naar Buenos Aires.

Hierna zat ons avontuur in Buenos Aires erop en was het tijd om verder te trekken naar een volgende bestemming.

Ontvang de beste reisaanbiedingen
Bekijk nu de beste reisaanbiedingen! Hotels vergelijken kan je tot 35% opleveren!